Linguini med Bosse

Igår var jag, Marie, Katarina och Bosse och käkade på en liten mysig restaurang, på Frejgatan, som heter Linguini.
Vår gamla kollega och vän Bosse har fyllt år (närmare bestämt 70) och vi ville så gärna bjuda ut honom på en bit mat.
Vi hade supertrevligt och det är alltid så roligt att höra Bosse berätta om skojiga episoder ur sitt liv. Synd att man skulle upp och jobba dagen efter, annars hade vi nog fortsatt i några timmar till.
Men B berättade också lite om sina projekt till balkongen med nya blomlådor osv, så jag insisterar på att vi köper med oss ett par flaskor rosévin snart och barikaderar hans balkong en skön kväll. :-)



Linguini Scampi (det var gott men alldeles för blygsamt med vitlök för min smak)


Bosse & Marie.  (Någon måste helt seriöst ha tagi fel på minst 10 år på Bosses ålder. Inte en chans att den här sköna snubben är 70!!!)


Kokosglassen ser kanske inte mycket ut för världen men den var GRYM. Mums!


Katarina & Marie åt citronglass till efterrätt och de såg rätt glada ut de också.


Bosse åt pannacotta med hallon och hans enda "klagomål" var att portionen kunde ha varit lite större.  :-)


Den här åt vi inte, men den såg så söt ut där den låg i skyltfönstret hos "Stinas bageri".

Bosse! Tack för att du ville följa med och förgylla vår onsdag.
Och var så säker på att din balkong ligger risigt till i sommar, hihi.
Puss på dig!
 


Kommentarer
Postat av: Carina

såg riktigt gott ut och jag håller med dig, karln ser inte ut att vara 60 ens! :)

2011-04-15 @ 15:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0