Ärtsoppa & punch

Idag träffades jag och L i Solna C för att leta lite kläder till ett 50-årskalas som vi är bjudna till på lördag.
Det ser väldigt dystert ut, på klädfronten alltså. Jag har letat i flera dagar efter något nytt, men inget känns ok, så det kommer sluta med att jag får ta på mig någon gammal trasa, snyft.
Och L letar efter en beige kavaj och det verkar vi också gå bet på.
Det är tur att vi är så trevliga och roliga festprissar ändå, även i gamla paltor, hihi.
Nog om kläder.

L ska jobba natt i morgon, hans första på två år, så vi har haft lite minifredag här.
Och torsdagen till ära blev det:


Soldatens ärtsoppa med punch.


Sen stekte jag pannkakor i en evighet.


En timme senare och det ser inte mycket ut för världen, men faktum är att jag stekte två satser pannkakssmet och detta fat är välpackat.
Tjejerna åt bara pannkisar.

Nu är det ost, kex och lite rött som gäller, mums.
Och sen blir det sängen för mig, som till skillnad mot L måste upp i morgon bitti.

Vad händer i helgen då? Ska ni hitta på något skoj?
Jag själv kommer att ta det väldigt lugnt i morgon och det enda jag har planerat och som är ett måste, är en titt på körsbärsträden i Kungsträdgården. De står visst i full blomning nu och jag vill bara inte missa den vackra synen.


Förra året var det ganska kallt och mulet när jag var där. Hoppas att solen skiner lite i morgon.
Men ni ser ju vilket tak av körsbärsblom och det är en helt magisk känsla att gå under blomsterkronorna.

God natt godingar!


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag hoppas du hittat perfekta klädseln men du lär vara snygg i vad du än sätter på dig. Kraaam

2011-04-29 @ 20:49:40
URL: http://blogg.amelia.se/big-ass-fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0