Säsongsavslutning på Huvudstabadet

I morse var det då dags! Klockan ringde 05.30 och jag "hoppade" upp ur sängen och pudrade på florsocker på kakan jag bakade igår kväll. Traskade ner till badet och hängde på låset innan 06.00 när badet öppnar! Absolut första gången jag är där innan de öppnar. Jag simmade min kilometer och tog en snabb-bastu. Sen blev det full rusch med att plocka fram alla godsaker. Här kommer bilder från morgonen:


Herrarna är hjältar och flyttar ihop borden


till ett enda långbord.


Härlig utsikt innifrån omklädningsrummet.


Full action!!


Papegojan Pearl är alltid med sin matte Paula.


Ett gäng simmar fortfarande när vi har börjat fika.


Mums med hårdkokt ägg!!


Här syns min kaka, som var slut när jag skulle gå.  :-)


Gerhard och Janne är två sköna killar.


Och vilken tur vi hade med vädret! Så här sa inte prognosen i måndags vill jag lova.


Sköna Helena (min namne), heliga Birgitta och Berit den välsignade!  Tre av mina härliga simkompisar.


Pearl har alltid likadan "stass" som sin matte.


Gerhard har fått en kompis.


Porkhart (vet ej hur ditt namn stavas, förlåt) skulle köra sitt barnbarn och tittade förbi när vi dukat av och det bara var smulor kvar på mitt kakfat.


Och så var en underbar säsong vid Huvudstabadet slut! Snyft!!! Jag kommer tillbaka i maj 2010.


En snabbis hem för att ta på lite "ansikte". Jobbet väntar! Wallmans, jag kommer!!!!


Och på jobbet var jag bara tvungen att föreviga dessa underbara rosor (uppifrån) som kom i tisdags.

En skön fredag på er alla!

Kraaaam







Kommentarer
Postat av: Emma

jag som ville smaka av din juvliga kaka

2009-08-22 @ 20:01:55
Postat av: ver

2009-08-23 @ 20:20:27
Postat av: Vera

Ni är ju för söta och goa.



Du behöver inte oroa dig, Sköna Hèlena, du kommer bli precis som dina badidoler, lika störtskön, social, ung och häftig. En riktig livsbejakande krutkärring!!



Sen fattade jag inte det där med gojan och mattens likaklädsel... Ser det inte!! Hjälp mig att se.



(psss... simma 1 km för att äta kaka med 1500 kalorier... hihihi Tur att det bara är en gån per säsong!)



2009-08-23 @ 20:26:50
Postat av: Anonym

Å du Helena...

Satan i gatan vad du är en vacker kvinna. Bara så att du vet!

2009-08-23 @ 20:28:11
Postat av: Anonym

Hahaha Vera! Du är för go! Men kolla in bild 5 och 12. PÅ 5:an ser du matte Paulas stass ordentligt och på bild 12 syns Pearls bra! Jämför tyget!!

2009-08-23 @ 22:07:21
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kikar in här babe ;-)

2009-08-29 @ 14:52:44
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Burghard Trautmann

Hej Helena! Har tittad på dina bilder och både min fru och jag har skrattad över alla originella fotos.

Dess utom är du bedårande vacker och söt.Gerhard

ringde mig och fullständig betagen av din skönhet men det vet vi. Har en riktig skön dag så ses vi igen.

Puss och kräm

Burghard

2009-09-01 @ 13:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0