Surströmming

Jag har varit så trött på morgnarna att jag inte lyckats komma upp och simma en enda gång denna veckan. Och nu när det är inomhussäsong lockar det inte lika mycket som tidigare. Men så igår hade jag bestämt mig för att gå på spinning/styrka-passet på gymmet efter jobbet. Då fick jag ett mail från min kusin, där hon undrade om vi skulle ses på surströmming/kräft-skivan i Sundbyberg, och jag hade totalt missat att den skulle ske då. Det är ju årets happening och surströmming som jag ääääääälskar. Så då blev det ingen träning igår heller. Skulle inte tro att jag missar surströmmingen i "Sumpan"!!

Och här kommer några bilder som vanligt.



I´m in heaven!!!


ÅÅååå så gott!!


Jag, Lasse och Micke njöt.


Det finns gott om folk som gillar surströmming, och alla smaskar i sig i takt med ett storbandsjazzband varje år. Kräftorna äts i andra änden av gatan.


På slutet av kvällen hade restaurang Gusto sålt  "ramrent" av allt. En ynka liten presidentöl kunde man köpa! Inte världens godaste, men den funkade!

En påminnelse till mig själv:

SURSTRÖMMINGS/KRÄFTSKIVAN I SUNDBYBERG ÄR ALLTID DEN SISTA TORSDAGEN I AUGUSTI!!!!!!

Kom ihåg det nu!!!


Kommentarer
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Jaså så du är också från Västerås, va trevligt :) Jag gick på rudbeckianska första året på gymnasiet innan jag valde inriktning. Vart är du bosatt idag då?

2009-08-30 @ 12:33:25
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Christina

Och mera mat, surstömming.... jag missade tillställningen med en vecka, som vanligt!!!

Hälsa familjen!

2009-08-30 @ 12:59:31
Postat av: Helena Nygrund

Christina! Det var Carita som påminde mig, annars hade jag missat det. Så vi tog ett glas rosé med henne och Madeleine senare på kvällen. Men tyvärr är de båda såna där bångstyriga saker som inte vill vara med på kort! Annars hade du fått se dem på min blogg!!! (men jag kommer att göra nya försök, hehe) Kram kram

2009-08-30 @ 13:09:16
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0