Göteborg/Gothia

Nu är vi här i Göteborg. Sitter just nu och slappar i vardagsrummet på Lundby Brandstation med en genomförkyld Lasse. På vägen hit stannade vi i Brahehus och åt lunch. Jag åt en fisk-och skaldjurssoppa som var jättegod. Den kan jag varmt rekommendera om ni åker dit. Sen besökte vi den fina lustslottsruinen och kikade runt en stund. Under resterande färd var jag sjukt sugen på 7-Elevens yoghurtglass. Speciellt som jag hörde radioreklam hela tiden om att de finns efter vägarna på Shell-mackarna. Så när jag äntligen såg en Shellmack fick jag Lasse att köra in och släppa av mig. Jag sprang glatt in där, men tror ni det fanns någon yogurtglass där?? NEJ!! :-(
När vi kom fram till Götet installerade vi oss på Lundby och åkte sen till skolan där Emma bor med sitt fotbollslag och kollade läget. Sen ner på stan och upptäckte en 7-Eleven!!! Yippih!! Äntligen fick jag den förbenade glassen. Efter det åkte vi och käkade mat tillsammans med familjen Serra. Lasse höll formligen på att nysa ihjäl sig, så vi fick åka hem sen och ta det lugnt och nu sitter vi här. Jag hoppas att han mår ofantligt mycket bättre imorgon, stackaren!!


Tessan dreglar över alla polkagrisar i Brahehus.


Tessan poserar vid ruinen.


Jag har äntligen fått min yoghurtglass. Oh yeeh!!


Tessans middag! Hahaha

Kommentarer
Postat av: Vera

Ser sjukt trevligt ut.

Kan oxå rekommendera nåt nästa gång ni åker ut mot Värmdö (vi har inte kommit längre än så).

Ekologisk blåbärs sorbet på Yam-Yam i forum.

Mumsisch!!

Ha det fortsatt bra på semestern.

Kram

2009-07-14 @ 11:40:53
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0