Råttan var trött på livet

I morse var inte vädret det muntraste att gå och simma i! Men envis som jag är traskade jag ner till badet ändå. Vattnet är ju inte kallt i alla fall, så det gäller att hålla låg profil på kroppen! :-).
Och idag var det en extra happening när vi fick oväntat besök i bassängen. En liten råtta "ramlade" i vattnet och höll på att drunkna, men en simmande hjälte räddade den och lade upp den på land. Han trodde att den skulle klara sig! Den försökte resa sig och ramlade igen, och höll på så en stund. Vad vi inte visste då, var att en annan hjälte redan hade räddat den en gång tidigare. Så detta var alltså andra gången på kort tid som råttan försökte "ta livet av sig". Och tyvärr alla djurrättsaktivister så hjälpte inte HLR på den nu!! Den ville verkligen inte leva! 
Ingen äkta AIK-gnagis, för då hade den inte gett upp så lätt!! 


Kommentarer
Postat av: Binthi

han kanske tog livet av sig. De hade jag gjort om jag var en äcklig råtta.

2009-06-16 @ 13:37:18
Postat av: Helena

Speciellt om man inte är en AIK-rådis! ;-)

2009-06-16 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0