Slottslig kväll med BTF

I kväll var det dags för BTF:s lilla höstträff. (BTF=Bryggeritjänstemannaföreningen). Vi började med en guidad tur på Livrustkammaren vid Slottsbacken. Jag har varit på Livrustkammaren en gång tidigare i mitt liv (ungefär när Sundsvall brann) med skolan, och då gick man bara runt och tittade på en massa fina gamla saker som man i bästa fall läste lite om utanför montrarna. Men idag var vi där ensamma med en guide som berättade med sådan inlevelse och geist att jag hade kunnat lyssna på henne i timtal. Fantastiskt intressant och spännande.


Mörkt, kallt och ruggigt ute. Skönt att komma in i värmen.


En otroligt vacker kröningsvagn som endast drottningen ,med sin stora klänning, åkte i. Kungen satt på en häst på väg till kröningen.


Efteråt gick vi till Stortorgskällaren för att ta en öl och äta soppa.



Babbel och väntan på första ölen.



Här är vi,



och här,



och ännu fler,



och sista bordet. Så nu kan vi skåla Amel! SKÅÅÅL!!!



Det är svampsoppa, och den kanske inte ser så speciell ut på bilden, men jag kan lova att den var GUDOMLIGT GOD!!!


Inga sura miner här inte!

Tack BTF för en helskön "Lill-lördag". Vi ses till våren igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0