Jourhavande brandkår

På lördagen låg vi och sov lääääääänge. Och då menar jag länge! Vi åt väl frukost vid 16-tiden. Sen kände jag och Lasse att vi nog behövde komma ut lite i det sköna vädret. Så vi tog en liten promenix. När vi kom till Slaktarbacken kände vi brandrök och och tänkte att vi går och kikar vad det är som osar. Och ser man på, en liten markpyra!! Solna Brandstation var upptagna av en skolbrand så vi fick ta hand om det själva. Gick till en närliggande fritidsgård och lånade deras skumsläckare och gjorde lite samhällsinsats.


Lite böcker, tyg och "skit"


Ingen brand precis, men jäklar vad det stank.


Min egen lilla brandman har snart tömt fritidsgårdens skumsläckare. Lasse!! Glöm inte att ta betalt för att ha jobbat under din lediga dag! ;-)


Jag bar den tillbaka för att också få "bevärdigas" ett foto tillsammans med den lilla röda "livräddaren".


Efter vårt lilla samhällsuppdrag slank vi in på restaurang Edelweiss och sköljde bort röklukten i strupen med ett glas vitt på uteserveringen. Därefter promenerade vi hem och lagade till en härlig middag. Saftig, blodig oxfilé (precis som jag vill ha den) med hasselbackspotatis, Lohmanders "hotta" bearnaisesås. MUMS!!!!


Lite Buzz på kvällen. Tävlande var Lasse, Tessan och Helena.


Vinnaren är HELENA!!!!!!!! Första gången någonsin som jag vunnit Buzz.

En riktig härlig lördag.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0