Ont i axeln=Artros

Blev röntgad i axeln förra veckan och fick reda på i måndags att jag har artros! Samtidigt som doktorn berättade i telefon vad jag lider av, googlade jag på artros och fick fram att det först och främst är äldre och överviktiga som drabbas. Hepp!! Jag frågade doktorn vilken av dem jag var. Och han svarade: -Ingen av dem. För de får artros i de stora lederna och du har det i de små. OK, det var väl en liten tröst mitt i eländet. Men jag har lik förbannat skitont. Så nu ska jag äta glukosamin i 3-4 veckor och gå hos sjukgymnast fram till jul och köra ett träningsprogram hemma en kvart på morgonen och en kvart på kvällen. Så får vi se vad som händer. Jag vägrar acceptera att min kropp är slut redan vid 44 års ålder! Nu jäklars ska jag gå och köra min kvart!




Kommentarer
Postat av: Carina

om det är till någon tröst är du inte ensam...och jag har inte fyllt 44 ännu.... ;-)

2009-10-01 @ 08:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0