Skärtorsdag med lammstek

Idag jobbade jag halvdag och gick sen upp till sushin vid Gullmarsplan och köpte lunch. Jag satt där i min ensamhet och njöt av lugnet och av en skön långhelg framför mig.
På tal om ensamhet så kommer jag så väl ihåg när jag själv gick i skolan och såg människor som satt ensamma på restauranger. Jag tyckte så innerligt synd om dem och tyckte att de såg så ledsna och övergivna ut. Men de få gånger jag får tillfälle att sitta för mig själv och njuta av en sushi eller dylikt så njuter jag verkligen av min ensamhet, och jag inser nu att det kanske inte var så synd om alla ensamätare jag såg i min ungdom.

Efter en 10-bitars sushi åkte jag hem och sov en liten stund. Sen tog jag en prommis till Solna C och mötte upp Lasse. Vi skulle köpa lammstek på Hemköp, men den var slut och expediten berättade hur mycket lammstek de sålt, vilket inte hjälpte mig mycket. Så då åkte vi till Ica Maxi i stället, drack en frapino och handlade lite ditten och datten och jag fick min lammstek.


Mumsig vaniljfrapino.


En härlig vitlöksspäckad lammstek, och så där lagom röd som vi vill ha den, serverades med potatisgratäng och en "Kajsa Warg-sås". Såsen gjorde vi av skyn från köttet plus kalvfond, balsamvinäger, grädde, rödvin, salt och redning. Både jag och Lasse blev förvånade att vi lyckades göra en så smarrig sås! :-)

Och det här är bara början av en störtskön påskhelg.

Glad Påsk på er alla!



 


Kommentarer
Postat av: Carina

Wow vilken middag! Glad påsk till dig o familjen! Kram kusin

2010-04-02 @ 06:36:47
Postat av: Linis

Härligt med lammmmmstek! Och jag förstår dendär känslan med att sitta ensam och äta, men vi har faktiskt en kille i klassen som äter själv ibland..Ofta. Emma, de andra tjejerna och jag brukar tycka lite synd om honom...



Glad påsk!!

2010-04-03 @ 11:18:50
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0