Utmaningarnas dag

När jag vaknade idag kände jag att jag ville baka ytterligare något till Tessans "vuxenkalas". Varför inte baka snoddas, alias kärleksmums, alias chokladrutor?! Jag har provat det en gång för länge sen och då gick det åt skogen, så nu tog jag det som en ny utmaning. Det värsta som kan hända är att det går åt skogen igen.


Den här gången gick det bättre och gästerna tyckte att mina "rutor" var jättegoda. Själv är man ju alltid kritisk och tycker att andras bakverk är godare.

Nästa utmaning blev på kvällen när vi skulle laga mat. Det har ju varit extrapris på kalvfärs den här veckan och vi passade på och köpte lite. Och det första man kommer att tänka på då är ju Wallenbergare, så vi googlade fram recept på nätet. Där stod det "denna rätt är inte helt lätt att göra" och då ville vi ju så klart prova. -Hur svårt kan det vara, undrade vi.

 
Wallenbergare med potatismos, lingon och ärtor är kalasgott. Ännu en fullträff!!

Har haft en supertrevlig dag med vänner och familj och det är dags att avrunda med en liten "Djingis Khan-stund".
Tack för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0