Smycken

Upp och simmade min kilometer i morse och njöt av det varma sköna vattnet, snabb-bastu med lite kroppsskrubb, kaffe och sen hem. Lasse var fortfarande hemma för han hade visst försovit sig.
Jag klädde på mig och valde mitt fina dödskallehalsband idag, som jag fick i present av Lasse på vår förlovningsdag.
När jag tog på mig halsbandet började jag tänka på att det faktiskt har blivit en del smycken i sommar, så jag plockade fram sommarens "skörd" och fotade dem. Här kommer de nu.


Den silvriga ringen är köpt i Kroatien, den lila & vita är från H&M, den svart-vita ringen köpte Emma i present till mig när hon var i Spanien, och den färgglada är en "humör-ring" som jag köpte uppe på Örnnästet i Tyskland.


Det tjocka armbandet till vänster är också från Spanien och present från Emma, Helena-armbandet är köpt i Kroatien, det flätade är från Indiska, och de två tingeltangelarmbanden (rosa & vita) är från Venedig.


Strasshalsband med ett H - Present från Emma/Spanien
Glas/emaljhalsband med två olika hängen - Venedig
Dödskalle - Present från Lasse på förlovningsdagen/köpt på smyckesparty hos min kusins fru i Finland/märket heter Trendy Holland. (Lasse vet att jag älskar dödskallar och han köpte halsbandet utan att jag märkte det).
Rosalila halsband / Köpte jag och Emma tillsammans på smyckespartyt.
Lilasvart halsband / Ytterligare en fin present från Emma/Spanien
Halsband med stor bricka / Köpte jag själv på smyckespartyt.
Tunnt, långt ljusrosa halsband / Fick jag från någon tidning jag tillfälligt prenumererade på/Tara kanske?.


Som ni märker har det inte blivit ett enda par örhängen, så det är väl kanske ingen stor passion jag har, och tur är väl det va!? Hihi.

Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite i min bok, som har blivit riktigt spännande.
Boken heter Stilla flyter ån och den är skriven av Emma Vall, som är författarpseudonym för de tre författarna Maria Herngren, Eva Swedenmark och Annica Wennström. Så nu vet ni det!

Snart är det helg, yippiih!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0