Thank you for the music

Igår var vi då på Wallmans nya show, Thank you for the music, en hyllning till Björn & Benny.
Jag säger bara, Micke Grahn och Ronnie Eck som gjort showen är såna genier!
Fan vad jag njöt och oj vad jag fick hålla tillbaka tårarna många gånger. Jag kan inte säga att det var något speciellt nummer som fick fram tårarna, utan "det" bara vällde över mig flera gånger, stoltheten över våra underbart duktiga artister.
Jag säger bara en sak: -Boka in er och gå och se showen!!


På väg till Teatergatan, vackert bland det gråa...


Jag och Katarina som kom direkt från jobbet hann ta ett glas vin på Strand. Jag tycker att deras vattenglas var så vackra.


Vi mötte upp Emma och Lasse, och här hugger Emma in på lite smarrigt förtugg, mums.


Och Lasse fick ett tjusigt halsband av Alex, och funderade inte mer på det.


Lasse, jag och Katarina. (Jag ser lite halvgalen ut va!?)


Förrätten kommer verkligen inte till sin rätt på detta foto, men shit vad god den var!!!
Ja, jag vet att ni vet att jag älskar mat och äter typ allt, men att detta var SKITGOTT var inte bara mina ord, så det så!! Och den heter: Wallmans förrättsbricka,
ett axplock av klassiker som serverats på Wallmans
under åren samt en del nya läckerheter.


Min "lilla" Mimsan!


Det blev inga bilder på showen för vi satt lite illa till för att fota, men söta Ida lyckades fastna på bild i alla fall.


Jag var den enda av oss fyra som valde fisken: Halstrad rödingfilé med varm ”Skagen”,
dillpotatis samt vit balsamvinägerreduktion. I´m a fishlover!


De andra åt köttet: Lågtempererad, helstekt oxfilé, serveras med vår krämiga potatisgratäng
som är smaksatt med chili och dijonsenap, rödvinssky samt tillbehör efter säsong.
Jag provsmakade maten och denna rätt gick inte heller av för hackor.


En suddig bild på underbara, talangfulla Alex som serverade vid vårt bord.


Finn ett fel!!! Hihi! 
Lasse blir firad för tredje gången denna veckan, här av Alex, Sara och Erica.

Om Lasse hade fått välja hade det stått så här under bilden:
Finn tre fel! Fyra artister, tre jobbar inte inom brandkåren!!!   :-)


Egen liten "tårta" fick han också.


Emma! Du kan inte sitta här på "Ladies room" hela kvällen!
Vi får väl köpa cd:n med Gentlemen som spelas i högtalarna då!! Kom nu!


Dags för efterrätt: Wallmans Chokladdessert.
Vit, mjölk eller mörk choklad i olika varianter. Och det sa bara slurp, så var den borta!


Emma fick sig en liten ridtur på vägen hem.



Tack ni skickliga, snygga, underbara och goa artister Alex, Erica, Ida, Darren, Bero, Sara, Åsa och Sebastian.
Ni gav oss en fantastisk och minnesvärd kväll.
Och alla ni andra som jobbar på Wallmans är lika viktiga och underbara!!

Kärlek!!!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0