Fullspäckad lördag med grannarna

I fredags hade vi en skön hemmakväll med god mat, vin och Let´s Dance och Solsidan. Eftersom vi skulle upp kl:05.30 på lördag morgon, hade jag bestämt mig för att hoppa i säng tidigt. Jag lyckades komma i säng ca 01.30. Stön! Och grannarna som varit på bjudning kom i säng 03.00. Så vi var fyra minst sagt tröttisar som traskade ner till tunnelbanan strax efter klockan sex på morgonen. När vi kom ombord på båten gick vi direkt till frukostbuffén och vräkte i oss en redig frukost.


Som ni vet brukar jag blanda rätt "äckligt" på min tallrik när jag kommer i närheten av en buffé! Hihi!
Efter första lasset med allt möjligt, blev det en extra "favorittallrik". Laxen smälte som smör i munnen, melon är alltid läskande och munkringarna var förföriskt goda.  (Jag åt nog säkert 6-7 stycken). :-)


Efter frullen gick vi till våra hytter för att sova ett par timmar.


Efter vilan blev det lite spel och dobbel i baren. Här har vi en liten paus för en DN-prenumeration! :-)


Lasse blev så glad när han fick kramas med Ville Viking i taxfreen. Hehe!


Efter båtbyte i Åland spelade vi mer kort tills vi blev hungriga och satte oss i Á´la carten. Åt jättesmarrig och blooodig entrecote med detta smarriga vin till.


Min drömhylla i taxfreen. Här kan man stå en stund och längta & tråna efter all champagne.


Tänk om man var rik och kunde köpa en sån här!!!

Vi kom hem lagom till Melodifestivalen. Vi hade inte "lekt" färdigt med Hasse & Bitte så de blev tvingade att fortsätta kvällen hemma hos oss. :-)
Vilket startfält!!! Så många bra låtar!! Linda Pritchard var skitbra och jag hejade på henne. Jag grät floder till Jessica Anderssons låt. Åh vad jag längtar till nästa delfinal!!

Sen blev det massa mer kortspel och skratt.

Tack Hasse & Bitte för en härlig hel-lördag!!!

Kram Helena







 


Kommentarer
Postat av: Anonym

sluta bli så bra på bild, du överglänser de andra! <3

2010-02-09 @ 16:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0