Curlingmorsa

Den här mamman är tyvärr en riktig curlingmorsa. Om ni frågar mina barn så instämmer de säkerligen inte, men det är tyvärr den bistra sanningen. Jag försöker få dem att hjälpa till lite mer ibland, men tycker att det är lättare att göra det själv. Det går åt alldeldes för mycket energi till att tjafsa.


Curlingmorsan som inte gillar när människor är arga på mig.

Idag fick jag en riktigt ruggig huvudvärk på eftermiddagen, och inte ens Ipren kunde råda bot på den. Så när jag kom hem var jag bara tvungen att lägga mig i soffan och vila skallen en stund. Då tyckte Lasse att Emma & Tessan skulle laga till dagens middag. Och de gjorde de faktiskt, även om man fick komma med lite råd och stöd mellan varven. Men den här veckan har vi "Linas Matkasse" så allt finns ju hemma och det är bara att följa recepten. Idag blev det potatis- och purjolökssoppa med baconströssel, krutonger och bönsallad.


Tjejerna fixar och donar med middagen.


Tessan blandar till bönsalladen.


Emma fixar "baconströssel".

Och så fick man mat idag också, alldeles lagom till favoritprogrammen "Halv åtta hos mig" och "Mästarnas Mästare".

Tack för middan tjejer!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0