Navelpiercing och knaperi knus

Emma fyller 17 år idag. Är man barn eller vuxen då? Både och, skulle jag säga.
Morgonen började med sång, paket och sedvanliga frukosttårtan; drömrulle med sprutgrädde och karamellströssel. Paketen blev inte så många, för 17-åringar över lag har inte så billiga önskningar. Emma önskar sig ständigt en Canada Goose-jacka, men tyvärr klarar inte vår obefintliga ekonomi en sådan önskning. Men jag tror att hon blev väldigt glad över sina presenter ändå. Hon fick bland annat ett presentkort på en navelpiercing, som hon önskat sig säkert i fem år. När hon fyllde 16 kände jag att jag inte kunde förhala det längre och lovade att hon skulle få det i 17-årspresent om hon fortfarande var intresserad då. Och gissa om hon längtar tills vi kommer iväg till piercingsalongen!!! Jag förstår henne, för hade jag haft hennes kropp hade jag också gjort det, för länge sen.


Trött 17-åring med sovmorgon blir väckt tidigt av sin familj, som ska jobba, och "itvingad" tårta till frukost.

 
Jag måste följa med eftersom hon inte är 18, men hennes kompis får hålla henne i handen när de tar tag i naveln med tången och sticker hål. Jag stannar definitivt i väntrummet!! Gulp!


Förberedande av chevrémackor som Emma älskar och ett par ostmackor till Tessan. Och skjuts in i ugnen!


Knaperi knaperi knus, vem är det som knaprar på mitt hus?? Sen tjejerna var små äts alltid det smått dammiga pepparkakshuset på Emmas födelsedag. Så skedde också idag, även om vi verkar ha haft små "råttor" hemma hos oss som tjuvstartat. Märkte redan dagen innan julafton att någon varit där och knaprat. Jag nämner inget namn, men jag har en synnerligen misstänkt! Hihi!

Härlig tisdag på er.



Kommentarer
Postat av: Carina

vadå går ut i väntrummet!?, gå till "väntrummet" i porten brevid east street...där får man vin av sin kusin också ;-)

2010-01-13 @ 09:53:05
Postat av: Helena

Hahaha! Herregud vad jag har bra koll på kartor och gator. Jag fattade inte ens att jag var nära ditt hem när jag köpte presentkortet. Jag frågade någon vid Skanstull var det låg och kom från ett helt annat håll, så jag var helt "lost". Jag var inte med riktigt när lokalsinnet delades ut! Mer vansinnet, hihihi! Klart jag hör av mig då när jag är nära. Blir nog nästa vecka! Puss!

2010-01-13 @ 11:22:11
Postat av: Carina

nästa vecka,hmmm hoppas i början på veckan då ;-) Åker bort tors-sön. puss :)

2010-01-13 @ 13:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0