Vaken lördag

På grund av, eller rättare sagt tack vare att Tessan skulle skjutsas till sin första badmintonträning idag, blev jag och Lasse tvugna att gå upp klockan 08.30 för att hinna. Vissa av er kanske tycker att det är en helt normal tid att stiga upp på lördagar, men jag kan lova att det är ljusår ifrån vad vi är vana vid. Vi masade oss upp ur sängen och åkte till Ör och lämpade av Tessan. Tog en snabbfika där och bestämde oss för att hälsa på min älskade svärmor en stund. Och hos henne blev det lite mer kaffe och lite bullar.


Det blivande badmintonproffset vill inte vara med på bild. Visar bara upp låneracket från pappa!


När ni ser proffset på TV i framtiden kan ni tänka på att det var här det började! Hehe!


Lite avslutande stretching.


När vi kom hem satte jag mig framför min lilla minidator och tittade på tredje avsnittet av "Stjärnorna på slottet". Har ni inte sett det eller gett det en chans kan jag upplysa er om att det är kvalitets-TV på hög nivå. Jag satt med hörlurar och skrattade så gott åt Meg Westergrens dag att tårarna sprutade på mig. När det var klart kom Tessan och frågade vad jag skrattat åt. -Hörde du det, frågade jag. -Om jag gjorde, sa hon! Hela lägeheten skakade ju! Så vill ni suga i er lite positiv energi ska ni helt klart titta på "Stjärnorna...".

Efter den positiva energikick jag fått, fick jag ork att börja baka bullar. Något liknande min mammas vaniljbullar. Emma älskar min mammas bullar, så jag försökte vara en god mor och fixa lite hembakt till hennes "kalas" på söndagen.


So far so good! Degen jäser som den ska i alla fall.


Och så jäser vi en gång till.


Ja men det här får väl duga, med tanke på att jag bakar bullar max en gång om året.  Och de blev faktiskt godkända av Emma. De smakade nästan som mormors vaniljbullar. Yippiih!!!

Sen blev det matlagning, "Robinson" och mys i soffan. Härlig lördag!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: AnnaLeena

Dom såg jätte goda ut:) Kan man få receptet av bagaren :)

2010-01-18 @ 09:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0