Hos moster Solbritt

Sitter och väntar på att maten ska bli klar. Idag blir det kyckling i sataysås med ris och gurk- och melonsallad och lite "vitt". Nu gäller det att köra järnet innan man börjar jobba på måndag! ;-)
Idag har vi lämnat tillbaka packlinen, som vi lånat inför Finlandssemestern, och "betalat" med en låda öl. Det var det värt, för man får med väldigt mycket skrymmande packning i den. Killen vi lånade den av kräver ingen betalning, men man vill ju inte missbruka chansen att låna. Känns trist att köpa en packline för att använda den en gång om året och sen har man ingenstans att förvara den resten av året. 
I väntan på maten lägger jag in lite bilder från Finland.

Mys hos Solbritt & Harry

En dag åkte vi till min moster Solbritts land och blev kungligt omhändertagna. När vi kom fram stod Harry och förberedde en av sommarens godaste måltider, mums!


Vi satt som paschor och njöt medan maten tillagades. (Mamma, jag & Lasse)


Efter den underbara middagen blev det bastubad och mera njutning.


Livet kan verkligen vara sämre!


Bastu och gästhus till vänster och Harrys nya fina egenhändigt byggda hus och tjusiga veranda till höger.
Byggare Bob, släng dig i väggen. Harry är bäst!


Jag älskar att stå vid havet och borsta tänderna. Ingen lyxsvit kan mäta sig med detta!


Ny dag och vi har åkt från Solbritt & Harrys land, till deras hem i stället. Alltid full blomsterprakt!


Ni som brukar läsa min blogg vet väl vid det här laget att jag älskar blomster, även om man inte kan tro det när man kommer hem till mig. Kanske just därför!!!


Tänkte nästan klappa katten!


"Jordgubbstjuvar" (Solbritt, jag & mamma).


Solbrittt & Harry tog oss till ett fantastiskt ställe som heter Lind´s Kök och där åt vi en buffé som skänkt från gudarna. Det är precis som med blommorna, ni som läser min blogg vet att jag & Lasse gillar mat, och på Lind´s Kök var vi i himmelriket. Jag LOVAR!!!!


Utvändigt såg inte restaurangen mycket ut för världen, men invändigt börjar man ana varför busslaster vallfärdar hit.


Vem kunde tro att jordgubbar i vitlök är gudomligt gott!!?? Laxen smälte i munnen och revbensspjällen likaså. Tomatpannacottan till efterrätt var delikat och jag är så ledsen att jag var för mätt för att ta mer än en tugga. Jag måste beställa kokboken!


Överallt i detta växthus till restaurang växte ätbar frukt & grönt.

Tack Solbritt & Harry för ett oförglömligt dygn!!!

Gissa om vi har ett givet besök på Lind´s Kök inbokat nästa sommar!










 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0