Heldag i Wien

Vi har haft en heldag i ett svettigt Wien och är nu hemma, trötta i både kropp och fötter. Vi har gått runt och tittat , ätit glass, varit i St Stephans Dom, ätit på Fighmüllers, varit på Wiener Praten nöjesfält och här kommer mina obligatoriska bilder:


Klart man lyder och fyller på sin flaska med dricksvatten!


Jakob & Emma utanför spanska ridskolan.


Hästar & vagn står på rad som om det vore taxibilar i Stockholm.


Vi strosar runt och tittar in i affärer som vi bara kan drömma om att handla i.


Fasaden på vackra St Stephans dom.


På marken utanför kyrkan. (jag & Lasse).


Glass är livet.


Lollos bananasplit.


Visit inne i St Stephans Dom.


Mäktigt & magiskt.


Inne på Fighmüller kan man äta...


...schnitzlar stora som elefantöron ungefär. Jag håller min hand längs ytterkanten för att ni ska få en uppfattning om hur stora de är.


Det är dags för några timmar på nöjesfältet Wiener Praten.
-Mamma, du vet vad jag gillar pariserhjul, va!?


"Barnen" gick och såg en spännande 5D-film och var helnöjda.


LANGOS är så himla gott. Måste ha!!!


Inte som våra langos hemma, men rysligt goda.


En söt liten karuselltjej.


Läbbigt


Vad är jag för en mamma egentligen som skickar iväg mina barn i denna hemska grej?!


-Vad har jag gjort!?


Gokart-time.


Juveler i Wiens tunnelbana.

Det var Wien det, och nu vidare mot Prag







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0