Prag och home sweet home


Alina "bubblar"


Stora gatan i Prag, där jag klarar av att INTE gå vilse!


Bernard är inte min typ, men ölen är god. Hihi


Tjejligan


Om ni åker till Prag kan ni äta jättegott och billigt här.


Behövde nässpray och värktabletter och fick hjälp av ett par poliser att hitta till detta dygnet-runt-öppna apotek. Det såg helsvart och stängt ut men vi ringde på en klocka och så kom en sur tant och öppnade en liten lucka i dörren och vi fick handla det vi behövde. Annorlunda!


En vätskepaus på ett trevligt hak.


Här inne hade vi kunnat handla hur mycket som helst. Det enda Lasse gillade med affären var ventilationen vid ingången.


Häftig kyrka!


Jag får lite Harry Potter-känsla.


Man kan bli galen om man dricker för mycket Absinthe har jag hört. Van Gogh till exempel, han skar ju av sitt ena öra. Jag tror vi låter bli att gå in här!


På alla restauranger hänger dessa "salta-pinnar-kringlor" och alla pillar så klart på dem och undrar vad det är. Jag skulle aldrig få för mig att köpa och äta en sån! Uäck!

Nu får det vara nog med Prag-bilder för idag. Ni får mer i morgon! Vi är nämligen hemma nu och jag måste börja packa upp lite. I morgon bitti ska jag jobba och vill hinna simma innan. Har ju inte simmat på 18 dagar, så nu börjar kläderna spänna ordentligt efter all mat och öl. Back to simning och havregrynsgröt!

Må väl!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0