Basta med igelkotte

Ni kanske har sett filmen "Dansar med vargar" eller den amerikanske dokumentärserien "Mannen som talar med hundar", men dagens dokusåpa från i morse, "Tjejer som bastar med igelkotte" har ni garanterat inte sett.

Tyvärr hade jag inte med mig min älskade lilla kamera till badet i morse, så jag kan tyvärr inte ge er några bildbevis, men jag bastade med en igelkotte idag, eller det var rättare sagt hon/han som bastade med oss.
När vi sitter där i bastun efter morgonsimningen ser vi hur en fullvuxen igelkotte kommer intassande i duschrummet och vidare till det lilla ventilationshålet som leder in till bastun, och sen in under bastulaven.
Någon sprang och hämtade den enda personalen som jobbar på morgonen, en stackars kille i 25-årsåldern ca, som mer eller mindre blev "intvingad" i tjejernas bastu. Han hade med sig en håv och låg på golvet och försökte få ut stackars "Pigge", medan jag och en till kvinna satt nakna på laven och "gömde" oss bakom vår pyttelilla sittlapp. Haha, jag vet inte vem som var räddast egentligen av killen och "Pigge". Killen sa så här, -Det här känns helt bisarrt! Och då sa jag, Nej, det är en helt "vanlig" dag på jobbet. Hihi.
Men igelkotten ville inte komma fram, så killen gick och vi tjejer bastade vidare, några satt med sina björkpiskor och några skvätte vatten på aggregatet. "Pigge" låg i hörnet under laven och myste eller var skiträdd, inte vet jag. Som tur är stänger badet mellan kl:8-9 varje morgon, så då fick han väl sin chans att gå ut igen, i lugn och ro.


OBS! Igelkotten på bilden har inget med texten att göra!   :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0