En till är "utvecklad"

Idag var det dags för nästa utvecklingssamtal, för Tessan denna gången.
Som vanligt går allt bra, och som vanligt pratas det mest om att hon ska fokusera lite mer, komma ihåg att ta med rätt material till lektionerna, komma ihåg att ta hem och göra sina läxor osv. Läxförhören och proven går kanon trots att hon nästan aldrig gör sin läxa.
-Tessan, om du satsar lite mer på skolan i stället för att sitta så mycket vid datorn kan du bli något riktigt stort, min söta lilla tankspridda professor!


Sagt vid frukostbordet i morse:
-Mamma, när jag går i åttan måste du och pappa gömma min dator, och ge den inte till mig förrän ni kollat att jag verkligen gjort min läxa varje dag!!

Kloka ord från en klok tonåring!










Kommentarer
Postat av: Vera

hihihi

Då kommer all tid att gå åt att leta reda på datorn istället och för er att komma på gömställen.

2010-03-24 @ 08:45:01
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0