Lyxlördag i tvättstugan

-Hur menar hon nu, eller vad har hon gjort för spännande i tvättstugan, tänker du kanske!?
Jo, jag sorterade, tvättade, hängde och manglade lakan i flera timmar. Och vad är det för lyx med det då?
Visst, det finns de som har råd att anlita folk för att göra detta åt dem, och tvättstugan är väl knappast något som hollywoodfruarna ägnar en lördagförmiddag åt.
Men jag har en valmöjlighet här. Antingen kan jag sätta mig ner och deppa ihop för att jag inte får gå på manikyr och dricka champagne som lyxkärringarna i Hollyywood, eller så väljer jag att se det lyxiga med tvättstugan. Ni som känner mig vet att jag väljer det senare. Tänk vilken lyx med rent rinnande vatten i överflöd, en maskin som du bara behöver tjoffa in tvätten i och sen sköter den resten. Och vad skönt att jag bor i en del av Stockholm där man inte behöver sitta nere i tvättstugan och vakta sina kläder medan de torkar. Det finns en maskin som heter mangel som gör mina lakan släta och frasiga och helt fantastiskt sköna att krypa ner i när man bäddat. Är inte det lyx, så säg!!?? Det tycker i alla fall jag!


Lakan i drivor och det här kommer att ta sin tid att tvätta, torka & mangla.


Men jisses vad skönt det känns när det är klart.

Resten av lördagen är fri att ägnas åt god mat, trevligt umgänge osv.

 


Kommentarer
Postat av: Vera

Hahaha

Du är för härlig. Det är ju nästan så man tror du blivit religös!

2010-03-29 @ 08:38:54
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Louise

Ah, så underbart! en till som inte tycker att tvätta är helvetet på jorden. Det är lätt ju! Maskinen gör jobbet åt en.Det kanske är lite tråkigt att man måste passa tider men herregud, gnälla. Så härligt med positiv syn på livet! Puss

2011-03-17 @ 13:50:08
URL: http://blogg.amelia.se/big-ass-fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0