Tre lik på en helg

I torsdags åkte vi som sagt ett helt gäng till Sunne. Jag berättade att jag glömt att ta med min kamerasladd, trots att jag betalt för att kunna blogga lite ute i bushen. Men sladden ordnade sig för det fanns en sån sladd att låna, men då visade det sig i stället att Comviq inte hade någon täckning där vi var, så jag gick bet i alla fall. Men nu är jag här igen med en massa knäppa bilder, som säkerligen är roligast att se för oss som var där.


Två av familjerna är på väg. Paus på "Donken".


Färdigätna! Ska vi åka vidare då?


Vi ska bara vänta på den lilla glassätaren.


De där killarna känner jag igen. Wanted alive!!!!


Vi är äntligen framme efter att ha haft en grävling springande framför bilen i ca 2 km. Det var så mycket snö och vi måste skotta små "vägar" mellan husen. Till och med Tessan insåg att vi måste hjälpas åt.


Lasse försöker skjuta ner "takhänget" av tung snö med en flaskkork. Hände inte mycket kan jag säga! Hihi


Det är aldrig för kallt för att dricka lite bubbel på altanen.


Undrar om det är "Mr Badger" som har sprungit här, eller är det någon av älgarna vi såg???


Första liket är upphittat!! Därefter hittades ett till. Dessa båda lik slutade i en "lavinolycka" när vi lyckades ordna lite snöras från takuthänget. Senare hittades ytterligare ett lik i kastrullen vi skulle koka potatis i. Hela familjen mus har nu gått till de sälla jaktmarkerna.


Den tredje efterlängtade familjen anländer. Först sonen...


Pappa i familjen...


Och de söta tjejerna!


Jag har fått en fin present av Salli, som har fått för sig att jag gillar champagne! Jag av alla!!! Hihihi!!


Converse direkt från USA till mig, Emma & Tessan.


En strålande fredag. Vi mammor ska till Arvika och shoppa, medan resten av gänget sticker till backen i Sunne.

 
Skrämmande isblock i Arvika. Jämför storleken med bänken på bilden. Gissa om man stendör när man får ett sånt här block i skallen!!??


Räkmacka, latte och en lååång härlig pratstund med tjejerna.


Vi provar kläder och japp, både jag och Annelie fick med oss något från denna butik.


Salli berättar för oss andra om husets spännande historia med mormödrar, gammelmormödrar, kärlek, död och återvunnen kärlek. Jättespännande historiestund som hon säkert kommer att få dra fler gånger för oss!


Undrar vad ungdomarna pratade om? De höll i alla fall på att skratta ihjäl sig!


Mina underbart "snygga" puppor från Ullared följer alltid med mig när jag reser bort. Fotmys!

 
Buzz-match!


Här har det hämtats snö...


...för att försöka pricka hålet.


Lördagens grill-lunch i backen. Allt är så himla gott när man är ute i solen i goda vänners lag!


Kolla snöhänget på huset som jag bodde i! Vi följde "glidet" med spänning, ända från torsdagen.


På lördag kväll hände det, när jag var inne i huset. Gissa om jag höll på att "göra i brallan" av braket!? Hihi


Systrarna sisters..


...och alla vi andra är laddade för Mellofinalen.


Här är våra resultat uppskrivna. Vin i vinstpotten för oss grown-ups och tuggummipaket för ungdomarna.


Denna var mitt bidrag till tävlingen. Kravet var att den som vann den, skulle öppna "lutande tornet i Pisa" så man fick smaka. Mums!

På söndagen packade och städade vi och sen stack vi till backen och grillade oss lunch innan vi begav oss hemåt igen. Nu längtar jag tills nästa gång vi ska ses. Kroatien nästa!!!

Tack alla inblandade för en underbar helg! Jag har inte haft problem med min halsbränna-magkatarr-ellervaddetnuär" en endaste gång. Jag har bara mått kanon tack vare er. Jag älskar er alla!!










 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0