UltraOne Z8820

Ååh vad jag HATAR min dammsugare, jag verkligen SUPERHATAR den! Men jag kan inte vara utan den heller, eftersom jag inte har någon annan. Av allt som finns att göra i ett hem är det dammsugningen som jag verkligen HATAR.
Så där ja, nu fick jag ur mig lite ilska.
Grejen är att jag hade en dammsugare som var OK, men det förstod jag inte då för jag hade inget direkt att jämföra med, men så blev den gammal och gick sönder och det blev panik efter en ny. Jag letade lite på nätet och hittade en Siemens som kostade under tusenlappen. Den fick det bli!
Nu däremot hade jag något att jämföra med, och den nya "sugaren" fick mig att hata denna städsyssla ännu mer. KÖP ALDRIG EN SIEMENS!!!! Den ställer sig på högkant hela tiden, dammsugarslangen är skitdåligt ledad, sladden är så kort att den inte räcker till hela vårt vardagsrum (vi bor INTE i ett slott) osv osv. Jag vill ha en Electrolux UltraOne Z8820. Den fick bäst i test av Råd&Rön. Men den dammsugaren kostar över 2500kr. Vem har råd med en städpryl för närmare tretusen spänn??? 


                                            

Jag behöver dig UltraOne Z8820!!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller helt med, dammsugning är en av de tråkigaste saker som finns att göra. Ett lätt sätt att göra en sur och förbannad - oavsett hur glad man är så är man förbannad när man dammsugit färdigt.

Jag behöver också en ny och ska hålla i minnet att aldrig köpa en Siemens.

2010-03-25 @ 18:11:37
Postat av: Carita

Håller med föregående talare! Det är det absolut värsta som finns. Själv har jag en Panasonic och den är hur bra som helst. Kanske testa och sedan är den mycket billigare än din Electrolux dröm! Lycka till.

2010-03-26 @ 13:28:31
Postat av: Johan Krüger-Haglert

Jag har en Siemens VS08G1266, fick den för 1745 då den hade varit demoex på en mässa Elon hade för sina egna återförsäljare, kostade väl drygt 2200 annars, 2245 eller så.



Stod emellan den eller Miele 5281 då men försäljaren menade att de skulle vara likvärdiga. Vet inte om jag tror på det men.



Råd & Röns test som du snackar om har med båda två.



Beställde idag en Electrolux UltraOne Z8820 åt syrran från Netonnet, såg i butik att den kostade 1490 till den 5e januari. Kostar inte så mycket mer i de butiker som är billigast iaf. Försäljaren snackade skit om Elecrolux då men den har ju fått bra omdömmen.



Utöver det fanns det en Samsung lik VCC6360Black som säljs hos Tretti hos Elon, men de tog 500 kr mer än vad Tretti gjorde.



Den köpte jag ju inte men jag gillade den i butiken. Den fanns ju dock tyvärr inte testad men skulle ha låg ljudnivå och hade fjärr på handtaget.



Hur som helst, en som har provat min dammsugare påstod idag när han följd emed till Elon att min dammsugare var den bästa han hade använt, och han hade visst själv en Miele, tveksamt vilken modell dock, kanske är ett steg ner?



Grejen är ju hur som helst att du får vad du betalar för. Du kan inte jämföra en skruttdammsugare för små lägenheter som väsnas utav bara fan, är liten och smäcker med liten påse och läcker luft och damm överallt med en lite dyrare eller de riktiga premiummaskinerna.



En billig Electrolux och i ditt fall en billig Siemens kommer vara sämre än dyrare maskiner. En dyrare Electrolux och en dyrare Siemens kommer vara bättre ..



Många som ger kommenterar på dammsugare brukar ju säga en av två saker, antingen hur mycket bättre den är än deras gamla, och då får man väl anta att den gamla var något billigt skräp, eller hur hemskt det är att den suger fast i golvet på högsta effekt, och då kan man ju fråga sig varför de kör med högsta effekt på golvet ... Men de har väl köpt den för att de vill ha maximal dammupptagningsförmåga och tror att de behöver det, för annars kunde de ju lika gärna tagit något enklare.



Men högre effekt är väl bättre för mattor eller när man sätter på turbo-/borstmunstycket för att göra rent soffan eller sängmadrassen eller så. Eller för de som har heltäckningsmattor.



En och annan maskin kostar ju uppemot 3000 kr eller däröver. Då får du ju kanske med just munstycken med borstar för mattor och dylikt.



Jag är iaf rätt nöjd med min, även om jag inte är övertygad om att den var bäst. Jag ville ju ha Miele och jag tycker den ser så "Mercedes" ut ;), typ infäste till dammsugarslangen exempelvis.



Mitt delade Electrolux kyl- och frys suger stenhårt iaf. Men jag bor i hyresrätt och möjligen fick man vad man betalade för där med. Men jag är inte imponerad av Electrolux kvalité. För hoppas dammsugaren fungerar bättre för syrran.



Jag tänkte iaf att hon kunde prova lite olika inne på Elon och vill hon ha Electroluxen så är det ju bra pris, och annars finns ju alltid öppet köp.

2011-01-03 @ 17:59:30
Postat av: Johan Krüger-Haglert

Btw, min dammsugare har en användarradie på 13 meter, påsarna rymmer 6 liter, och den skall vara någorlunda ok i ljudnivå.

2011-01-03 @ 18:01:01
Postat av: Johan Krüger-Haglert

användnings...

2011-01-03 @ 18:01:33
Postat av: Helena

Hej Johan och tack för alla dina råd. Men ta en titt på 12:e oktober i mín blogg så ser du vad som hände... :-)

/Helena

2011-01-03 @ 21:09:51
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Johan Krüger-Haglert

Får göra det då :)



Testfakta hade visst också testat åt om det var GP:

http://www.siemens-home.se/Files/SiemensNew/Se/sv/Document/Grafik_Siemens(100303).pdf

2011-01-04 @ 05:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0