Bästa timmen

Idag gav jag mig ut på en timmes powerwalk, en sån där underbar timme som verkligen påminner mig om hur fantastskt livet är.
Lasse är på fiskeresa och tjejerna tjafsade, så jag stoppade in mina lurar i öronen och satte på riktigt hög musik och gick ut.
Jag hör inga fågelkvitter pga min höga musik, men jag känner alla härliga dofter och ser alla de vackra blommande häggarna och körsbärsträden.
Och jag ser: Hästarna vid stallet, ponnysar, kaniner, getter med sina små killingar, nyklippta får med sina lamm, lyckliga frigående höns med sin stolta tupp vid 4H-gården, massa lekande barn, gamlingar med sin rullator, sportiga löpare, nyförälskade par vandrandes hand i hand, solande människor, familjer på utflykt, grillar med nåt smarrigt på, båtar och kajaker, Hufvudsta slott med sin härliga tulpanodling, Huvudsta gamla slott där Anckarström satt med sina vänner och planerade mordet på Gustav III på 1700-talet, badande hundar, även någon enstaka modig tjej som vågat sig i det kalla vattnet vid Huvudsta strand, och jag ser mitt älskade utomhusbad som öppnar nästa lördag.
Jag hör inte min omgivning men jag ser den och studerar den noga och jag älskar den.
Det här är livet och jag undrar varför jag inte är ute oftare på powerwalk!!!


Lånad bild på Huvudsta strand.


Kommentarer
Postat av: Tallee Savage

I hear you girl! Naturen är underbar. Kramis Tallee

2010-05-26 @ 15:32:00
URL: http://talleesavage.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0