BTF:s årsmöte

I morgon ska jag ut och partaja med Bryggeritjänstemannaföreningen, BTF, och det ska bli såå kul. Jag längtar efter alla mina härliga gamla vänner och kollegor från Prippstiden.
Och kolla på morgondagens meny, den går inte av för hackor:

Förrätt:         Kokt färsk hummer med vit gazpachogelé, körvelvinaigrette,

                      hummerolja, fänkålscrudité och fänkålskrutong

                     

Varmrätt:     Stekt kalvfilétournedos med halstrad ankleverterrine,

                      Madeirasky, smörkokt sparris och krispig tryffelpotatis               

 

Dessert:       Rabarbersorbet med yoghurtmousse, jordgubbar,

                      Rabarberconsommé och fläderblomsgelé


Spännande va!? Jag kan knappt uttala alla namnen, och än mindre vet jag det är. Men något som jag vet, är att jag kommer att få skitkul!




Jag lovar att det kommer bilder efteråt!




Kommentarer
Postat av: Carita

Men Helena, du äter så god och "konstig" mat så hela tiden så man blir bara hungrig när man läser din blogg. Hoppas att allt blir till belåtenhet. Menyn ser otroligt god ut. Tjingeling nu åker jag snart

2010-05-07 @ 11:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0