Kungsans körsbärsträd

Läste i Metro i morse att Kungsträdgårdens körsbärsträd blommar för fullt.
Fast jag har bott mer än halva mitt liv i Stockholm har jag inte lyckats vara på plats och se den fantastiska rosa prakten någon gång. Men idag bestämde jag mig för att ta en sväng förbi Kungsan på vägen hem. Och vad glad jag är att jag gjorde det. Trots det kalla och tråkiga vädret var det helt fantastiskt vackert där.


Ett rosa tak.






Fler än jag var där och fotograferade det vackra.




Åk dit och titta om ni har tid. Måste ses i verkligheten!!!


På tunnelbanan upptäckte jag något när jag satte mig ner.


En liten väggtatuering eller...

Veckans första dag är avklarad och vem påstod att måndagar är hemska?!
Gör som jag, gör något bra av den i så fall!

Skön måndag på er!








Kommentarer
Postat av: Sofia

Gick förbi Kungsan i lördags och såg de fina träden. Jag har bott hela mitt liv i Stockholms trakten och senaste 20 åren inne i stan men brukar nästan alltid missa dessa blommande träd, jag kommer alltid för sent. Jättefina bilder också! Då jag gick förbi regnade det - som vanligt denna fina och varma vår eller inte ...

2010-05-11 @ 21:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0