Lång väntan på passmyndigheten???

Jag har både läst och hört att det tar väldigt lång tid för att skaffa pass. Vissa påstår att de har fått köa i flera timmar! Hur kan det komma sig? För mig tog det inte ens 10 minuter!  ;-)
Vi ska ju åka på bilsemester, med bästa vännerna, till Kroatien i sommar och då behöver vi skaffa pass. Eftersom vi, till skillnad från de flesta andra svenskarna, åker utomlands ytterst sällan gick våra pass ut för två år sen. Det är bara Emma, som var i England förra sommaren, som har ett aktivt pass.
Så sagt och gjort åkte Lasse och Tessan till passmyndigheten i Västerort (Solna) och köade i en och en halv timme, för att vänta på att 32 personer innan dem skulle bli klara.
Men samtidigt tog Lasse en kölapp åt mig, en halvtimme innan jag ens slutat jobbet.
Jag jobbade klart, gick till posten och skickade lite jobbgrejer, åkte kommunalt till Solna vilket tog ca 45 minuter, köpte en latte på Espresso House, tog en promenad i det härliga vädret, kom fram till passmyndigheten, satt i max 10 minuter och drack upp min latte, mitt nummer kom upp, KLAPPAT OCH KLART!.
Vem påstod att man får köa för att fixa pass????  Hehe!!



Tack Lasse & Tessan för att ni gjorde det så enkelt för mig att skaffa pass!



 






Kommentarer
Postat av: Sofia

Sist jag skaffade nytt pass så gick det fort att komma fram till luckan för att ta fotot osv men det tog en evinnerlig tid att få ut det när jag skulle hämta det färdiga resultatet en vecka senare. Det tog nästan 1 timme och då var den 3-4 personer före mig i kön - han jobbade inte ihjäl sig direkt han som satt i luckan....

2010-05-18 @ 18:41:36
Postat av: Majken

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-03-18 @ 19:11:33
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0