St Eriks årliga modevisning

Idag har jag varit och tittat på modevisning på St Eriks gymnasium. Mina barns talangfulla kusin Rebecka var med och visade sina fantastiska och proffsiga alster.
Det visades bland annat korsetter, 3-ornas projektarbeten och kläder från ett samarbete med IKEA.
Det var en proffsig visning som innehöll allt; Catwalk, bra musik, applåder, ständiga fotoblixtar, konferensierer, skyhöga klackar, duktiga modeller och framför allt fantastiska kreationer. 
Jag har lärt mig något viktigt idag, att om man vill kunna fotografera modellerna är det viktigt att inta rätt position. Så nästa gång har jag definitivt bättre koll på var jag ska sitta för att hinna ta kort på dem och inte ha starka strålkastare rakt i ögonen. :-)
Här kommer några halvtaskiga bilder efter mitt första besök på en modevisning.


Klart att den blivande designern ska ha blommor efter sin visning.


Mickan är redo för visning.


Takstudering. Har troligtvis gjorts av konsteleverna på skolan.


























Rebeckas korsett "is to kill for".










Tack snälla Rebecka för inbjudan!


Inte för allt smör i Småland vill jag missa nästa års visning sötis!







Kommentarer
Postat av: Lena Håkansson

Vilken tjej! Tack för jag också kunde få se lite av modevisningen.

2010-05-26 @ 09:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0