Pensionskoll!!??

Har alla ni koll på er pension?
Jag har inte koll för fem öre, trots att åren bara rinner iväg och jag egentligen borde engagera mig lite mer.
65-åringar är ju "typ jättenära döden", tycker väl de flesta som inte fyllt 20 år. Men nu är jag äldre och har vänner som är runt pensionsåldern, och de är mer vitala och levnadsglada än många yngre jag känner. Jag vill också bli en av dem när jag blir pensionär. Därför måste jag ta tag i vissa delar av mitt liv och styra upp saker och ting.
Men i alla fall så har jag vid något tillfälle, totalt omedveten om det, flyttat min pension till AMF. Och för ett par veckor sen fick jag en bioinbjudan för två personer, till den nya Robin Hood-filmen med Russell Crowe, av just AMF. Utan att veta riktigt till vad så tackade jag ja.


Igår var det dags för biokväll och det bjöds på klassikern popcorn & läsk.
Innan filmen var det en kort genomgång om pensionen och lite förklaringar som man inte kan höra nog många gånger.
Filmen var kanonbra och spännande och Russell Crowe var sexig som vanligt! :-)


Vi fick till och med var sin söt goodiebag på vägen ut. Den lilla påsen innehöll ett frågespel om Medeltiden och lite "chokladguldfemmor".

Tack AMF för bra genomgång och trevlig biokväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0