Hemma & Bayside Market

Jag är hemma igen och tillbaka i verkligheten. Vi kom hem från Miami igår på dagen och våra underbara tjejer hade satt upp en fin välkomstskylt på dörren. Jag blev så glad och rörd, för det är härligt att vara efterlängtad.

Ni är många som trott att det var kallt i Florida (bild med öde strand), men jag kan berätta att det var mellan 25-28 grader när vi var där. Däremot är det lågsäsong där just nu, vilket inte gjorde oss något. Jag har inte haft tid att sola en enda gång förutom en halvtimme innan vi skulle till flyget i lördags. Det fanns alldeles för mycket vi ville hinna se under vår vecka.
Två veckor hade varit perfekt för att även hinna ligga lite på beachen, men då hade jag å andra sidan gått upp fyra kilo, i stället för de två som det blev nu! ;-)

Jag började så fint att lägga in bilder och berätta för er om vår semester, men sen undrade ni nog vart jag tog vägen.
Internetet på hotellet var skitsegt, så den lägsta nivån som man kunde köpa (30 min) räckte inte ens för att ladda upp en bild. Jag slog till och köpte nästa nivå på 24 timmar och bloggade sent på kvällen innan jag skulle lägga mig, och nästa kväll när jag skulle blogga igen var de timmarna slut! Vem fan sitter 24 timmar på raken och bloggar när man är på semester?
Jag betalade två omgångar och sen gav jag upp, ville ju shoppa lite för pengarna också.

Men nu fortsätter jag i några dagar och berättar vidare:


Andra dagen åkte vi till Bayside Market och kikade lite. Häftiga båtar med "skyskrapes" i bakgrunden.


Semesterns första starwberry daiquiri. Slurp, sa det bara, och sen var den borta.


Här jämförs det kameror. Jag har blivit kär i Hasses kamera och vill ha en likadan.
Han har även en massa fina bilder som jag kommer att tigga till mig sen! :-)


Zoltar påminner mig om filmen Big med Tom Hanks.


Vilken kille blir inte lycklig av Hooters!? Hihi.
En av Hooterstjejerna kom ut, men jag vågade inte ta kort på henne. :-)


Gammalt gammalt träd hämtat i Indien.


"Life is like a box of chocolate"     (Forrest Gump).


Hos Forrest kompis Bubba kan man äta smarriga skaldjur.


Om man var nöjd hade man denna skylt framme...


...men behövde man hjälp eller service vid bordet visade man denna skylt.
Tyvärr glömde jag att ta kort på våra smarriga skaldjur.

Det var ytterligare en härlig dag i underbara Miami.
I morgon ska ni få se bilder från Everglades.

Natti natti.



Kommentarer
Postat av: Denise

I din blogg är det omöjligt att inte dra till på smilbanden. Du bjuder ju på så många leenden själv på dina bilder ! :)



Tack så hemskt mycket för din kommentar, kikade även in på brolles sniglar ;) Haha. Underbart!

2010-11-16 @ 12:20:49
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0