Everglades Safari Park & massa alligatorer

Fortsättning på min Miamisemester.
Dag 3 åkte vi till Everglades för att kolla på alligatorer. Turistfälla eller inte, men det blev en superskön och trevlig dag.


Vi ska åka airboat och kolla alligatorer.


Detta gäng åkte före oss. Vi försökte inte få plats på den båten för vi ville sitta längst fram. Och det gjorde vi sen!


Satt och njöt en stund i solen, tittade åt höger...


...och upptäcker detta. Är den riktig eller går den på batteri!?


Jag zoomar in den och tycker att den ser väldigt äkta ut.


Japp, den är riktig och den simmar närmare. Vi flyttar genast från bänken vi satt på. 


Jag är ingen ornitolog så jag har ingen aning om vad det är för fågel, men vi såg massor av den här sorten.


Vi ska gå till airboaten som ska ta oss ut i "swampen", och den där tvåmeters saken som lurade på oss vid bänken följer med en bit.


Nu susar vi iväg, och alla har fått öronproppar för att dämpa ljudet från båten.


"Kaptenen" var charmig och kunde massor om djuren och området.


Titta, en till sån där fågel och man kan ana en alligator i vattnet också, på väg mot fågeln.


Han struntade i fågeln när han såg oss större munsbitar. :-)


Dålig bild men det simmar en "turtle" där under vattnet.


Och lite show hör ju till.


Syns dåligt på denna bild, men vi konstaterade att denna alligator är i stort behov av tandställning.


En skön promenad efter båttur och show.


En glasspaus innan vi åkte "hem" till Miami Beach igen och fix inför kvällens middag.

I morgon kommer ni att få se en massa bilder från underbara Key West.
Ses då va!?

Härliga tisdag på er!


Kommentarer
Postat av: denise

Haha. Jag är medlem på tradera men jag har aldrig använt mig av mitt konto i sälj eller köpsyfte...

2010-11-17 @ 15:14:44
URL: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0