Familjedag med Wallmans Jullunch & Harry Potter

Hej på er. Jag har faktiskt inte varit i närheten av min dator på hela helgen. Jo förresten, bara en liten stund i fredags när Hasse (halva vårt resesällskap i Miami) kom över. Nu har jag tankat in alla hans fina bilder också i min lilla dator. Det är ju faktiskt roligt att själv fastna på någon bild i bland, hihi.
Vi kollade/lyssnade på Idol och jag njöt av Jays sköna stämma. Hans tolkning av Madonnas "Like a prayer" var ju helt fantastisk!!!
Även Joel (Hasses & Bittes son) kom över och så körde vi kortspelet Hollywood ett tag.
Jag blev så himla sugen på popcorn och då skulle Lasse "poppa" för han tycker att jag är så usel på det (vi snackar micropopcorn nu alltså).


Lasses popcorn blev jättebrända, så jag fick poppa nya. Vem kan inte poppa popcorn, jag frågar bara???  ;-)



På lördag morgon hoppade vi i våra kläder och drog in till stan för en hel familjedag. Startade med Wallmans Jullunch kl:11.30. Ingen dålig frukost va!? Jag blev faktiskt så mätt att jag inte orkade något av den varma maten (köttbullar, prinskorv, revbensspjäll, Jansson osv). Och från "gottebordet" plockade jag bara lite vindruvor, physalis och torkade aprikoser. Det fanns en massa godis, chokladtårtor, ostar mm, men är man mätt så är man.


Stolt Wallmanit.


Emma njuter av all skön julstämning.
 

Superduktiga Patrik Rasmussen.


Hela "Jullunchgänget": Patrik, Anna-Sara Daniel och Annie.


Lasse myser mellan två söta tjejer.


Min långa söta dotter. (Jag har två söta döttrar, men en är inte så förtjust i att vara med på bild).


Efter Wallmans hann vi med ett glas vin på Golden Hits också, medan Emma & Tessan kikade inne på Buttericks en stund.
Jag var bara tvungen att ta kort på Lasses fina tröja (köpt i Miami). Det är så härligt att få se killen som gett t-shirten ett ansikte i något annat för en gångs skull.


Sen blev blev det två och en halvtimmes skön stund i biosalongen. Emma såg Harry Potter redan på premiären i onsdags, men hon hade inget emot att se den en gång till.

Idag har jag haft tvättstugan, dammsugit, skurat och nu är det dags att bädda med rena och nymanglade lakan så att vi sover som "Törnrosor" i natt.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Vilken underbar dag ni verkar ha haft det! :) myspys med jul!

2010-11-28 @ 20:59:45
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0