Välkommen tillbaka Lina

Förra året körde vi hårt med Linas Matkasse men i år har vi haft paus.
Eftersom vi inte är duktiga på att planera vår veckomeny går det åt väldigt mycket tid till att fundera på vad man ska laga för mat, och sista tiden har jag kännt att jag "spyr" på den evinnerliga frågan, Vad ska vi äta idag?
Så innan vi for till Miami loggade jag in och aktiverade mig igen. Gud vad skönt, jag kan tänka på annat och all mat finns redan hemma när jag kommer från jobbet.


Ingredienser till dagens rätt: Ostgratinerad fisk med tomat och örter, kokt potatis och broccoli.
Det enda jag behövde ha hemma till denna rätt är salt, svartpeppar och torkad oregano.

Veckans fortsatta meny:
Basilikakryddade köttfärsjärpar med pasta och sötsyrlig oliv- och paprikasalsa.

Kryddig tacoröra med bönor i tortillabröd.

Älgskavspanna med champinjoner, ris och haricots verts.

Äppelbräserad fläskkarré med kokt potatis.

Och under helgen är det "fria aktiviteter" i köket, hihi.

Lina är en räddande ängel i vardagsstressen. Välkommen tillbaka in i mitt kök Lina!



Kommentarer
Postat av: Mattias, Linas Matkasse

Hej Helena! Kul att vara tillbaka i ditt kök :) Gå gärna in på vår Facebooksida och berätta vad du tycker om maten, där diskuterar flera av våra kunder med varandra, lägger upp bilder etc. Facebook.com/linasmatkasse . Fortsatt trevlig vecka! /Mattias från Linas Matkasse

2010-11-25 @ 09:50:44
URL: http://facebook.com/linasmatkasse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0