Random

Random är ett ord som används väldigt ofta bland generationen efter mig.
Innan min äldsta dotter började säga random, och innan jag såg att det används flitigt på Facebook hade jag aldrig hört det ens. Men det gäller ju att hänga med och nu visar jag en random bild på min dotter Emma.
Jag tror att den togs någon gång förra året och det är hennes duktiga kompis Michelle som har fotat.


Fina Emma

Ikväll blir det till att ila hem snabbt efter jobbet, och sen direkt iväg till föräldramöte i Kyrkans Hus, då Tessan ska konfirmera sig till våren.
Men det känns som om färre och färre konfirmerar sig nu. När jag gjorde det (för ungefär 100 år sen) gjorde hela min klass det.
I Tessans grupp är de totalt sex stycken och ingen är från hennes klass.
Kommer konfirmationen att dö ut???

En härlig tisdag till er.



Kommentarer
Postat av: Carina

Gabriel hade först tänkt att konfirmera sig, men bara för att det ingick en resa till Italien. Han ändrade sig dock och ska inte konfirmera sig alls nu.

2010-10-26 @ 12:20:33
Postat av: Vera

Vad är egentligen den stora meningen med det?

Presenter? Läger? Resa?

Det var i alla fall de största anledningarna till att vi konfirmerade oss.



Mina barn får göra som de vill men jag tror faktiskt inte de kommer att göra det.

Språkresa och presenter kan de få ändå.



Kramiz

2010-10-26 @ 15:38:57
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag gjorde det mest av tradition. Fick lite krams i present som jag kunde ha varit utan. Men självklart har mina tjejer fått välja själva.

Kram H

2010-10-26 @ 15:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0