Show på show

Hej, här är jag!
Har inte haft tid att sitta vid datorn på ett par dar, men nu är det lite lugnare.

I fredags skulle ju Lasse ta med mig på någon överraskning. Vi träffades efter jobbet vid Hötorget och sen gick färden med tunnelbanan till Medborgarplatsen och jag hade mina misstankar och förhoppningar om vad vi skulle göra. Lasse sa åt mig att äta en korv så att jag inte skulle bli hungrig på ett tag.
För vi skulle gå på Göta Lejon och se Blue Man Group.


 

Showen pågick i 90 minuter utan paus, och vi hade sjukt kul. Helt fantastisk show som jag rekommenderar starkt.
Lasse vet att jag är helt galen i trummor och taktfasta ljud och jag njööööt.

När föreställningen var slut åkte vi hem och stannade till lite i vårt centrum på vägen och köpte med oss mat.
Väl hemma väntade nästa överraskning, Micke & Annelie, vänner som bor i Småland. Och även Carlos & Maria kom över en stund. Vi drack lite vin och babblade, babblade och babblade till morgonkvisten.
Våra samtalsämnen tar aldrig slut, hihi.

På lördag förmiddag traskade jag och Lasse ner till Skytteholm, för att njuta av Emmas & Michelles streetdance på Solnadagen.


Dogge uppträdde i häftig frilla, och små söta knattar fick lite priser och "Gnagis" var där.


Sen var det dags för Emmas & Michelles dans, plus bakgrundsdansarna. 
Gråtmild och töntig mamma som jag är, så lyckades jag inte ta mer än en bild. Pinsamt!


Här är en lånad bild på Emma, Michelle & gänget.


Scenen där min "lilla" plutta dansade.


Lite "gammaldags" korvförsäljning.


Lasse (i lila tischa) står och pratar med sina brandkollegor, som är där för att roa alla små barn.

Efter dansen drog E & M vidare för att spela fotbollsmatch, och jag & Lasse gick hem och slappade en stund. Läste lite, och sen satte vi igång med maten. Emma kom hem lagom till middagen, så alla fyra åt tillsammans.

Därefter var det dags för mig och Lasse att ge oss iväg till nästa show, We will rock you.
Vi åkte in till stan och tog nya spårvagnen ut till Djurgården. Vi stannade till På Lejonbacken och tog en liten vätskepaus innan.


Snart dags för nästa show. Ett jäkla skitjobb, men nån måste göra det! Hehe!


Vi såg generalrepetitionen, men med såna proffs glömmer man det. Gillar du Queens musik måste du se denna show!


Efter showen blev vi lite hungriga igen, så vi drog till Pizza Hut och smarrade lite. Det som är kvar i pannan blev en härlig "doggiebag" som fick följa med hem.  (Satt fint till frukost i morse)  :-)

Idag blev det en skön lässtund i sängen. Emma åkte och jobbade, Tessan satt vid datorn och jag & L åkte och handlade lite.
Till middag blev det en härlig blandning av smarriga räkmackor och kräftor.


Kräftorna köpte vi enbart för att jag behöver skalen till en fond, och fonden skall användas till en smarrig fisksoppa på lördag.

Och nu måste jag ta hand om kräftskalen och fixa till fonden. 
En härlig ny vecka på er alla.

Kram från mig.




 



Kommentarer
Postat av: Kussen Carita

Tjeniksen,



Måste fråga dig en sak. Ser att du inte behövde betala någon serviceavgift på biljettköptet till WWRY(jag fick betala 45 kr). Hur kan man undvika det?

2010-09-22 @ 15:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0