Vackra höst

Idag fick jag trevligt sällskap på väg hem från jobbet med min fina dotter Emma. Fast hennes gymnasium är så nära mitt jobb har vi sällan samma tider.
Vi satt och babblade på tåget, handlade middagsmaten och sen njöt vi av hösten, som vi båda älskar.


Kolla in det röda trädet! Och det är ändå bara en försmak om hur vacker hösten blir.


Ett par posebilder hinns alltid med innan middagen! :-)


Nej du gumsan, nu får vi allt pallra oss hemåt.


Idag blev det köttfärsfylld zucchini till mig & L.  (Räcker till matlåda också)
Emma och Tessan som är "allergiska" mot grönsaker fick köttfärs- och ostfyllda nachos i stället.

Och nu när jag ändå pratar mat, så kan jag berätta att L har "beställt" Spaghetti Carbonara till i morgon.
Jag fick ett recept av Sus på jobbet, som ger den godaste carbonaran jag ätit i hela mitt liv. 
Tänk detta: L är inte speciellt förtjust i pastarätter och föreslår själv spagetti till fredagsmiddag.
Då förstår ni hur god den är. (Den innehåller massa parmesan, bacon och vitt vin bland annat).
Mmmm även jag längtar nu....

Nu ska jag hälla i mig lite nyponte och sen ska jag börja läsa den tredje boken i serien om Djingis Khan (historiens största erövrare).

Natti natti alla fina!





 



 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha, där fick du igen för att du gjorde mig beroende av Tradera. Nu är du fast i Carbonarans förlorade land...

2010-09-26 @ 20:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0