Deichmann har det jag vill ha

Åh, jag är så glad! Så där tjejigt och i-landsglad kanske, men jag har hittat mina vinterskor.
Nu snackar vi kanske inte vinterskor för den "kallaste vintern på tusen år", som det stod i tidningen om i morse, men lagom varma för att ta mig till och från tunnelbanan och lite till.
Jag såg och provade dem förra året och tyckte att de var otroligt sköna, men sen köpte jag dem ändå inte för att jag tyckte att de var så annorlunda. Oj, vad jag ångrade mig sen, och det blev ju inte lättare av att se liknande skor i alla möjliga tidningar och modebloggar titt som tätt.
Varför måste jag alltid ha så lång invänjningstid för nymodigheter?!
Jag provade kängor på Din Sko idag, men de var inte så sköna, inte så snygga osv.
Men där var de, på Deichmann, mina sköna härliga kängor med rågummisula.


De är supersköna och har ett härligt lurv inuti.


Till min lycka har de dragkedja också. Jag får nämligen alltid sendrag när jag sträcker på fötterna för att komma i skor, så dragkedja är nästan ett måste för mig.

Nu vill jag att det ska bli riktigt kallt ute, så att jag kan inviga mitt nyförvärv.

Innan kylan kommer utomhus, så passar jag och mina tjejer på att fylla magen med lite kyla, glass med chokladsås. Mums!








Kommentarer
Postat av: Kussen Carita

Hej!

Ja de ser väl sköna ut. Kanske jag oxå skulle behöva ett nytt par till vintern. Var ligger Deishmann? och hur mycket fick du betala. Fanns de andra fäger kanske?

Tjingeling (såg att gubben har kryat på sig).

2010-09-30 @ 15:35:56
Postat av: Christina

Fan va snygga! Just såna vill jag också ha, men var ska jag hitta dem? Jag kan ju inte komma till Stockholm bara för ett par skor.

2010-09-30 @ 18:00:35
Postat av: Carita

Hej igen!

Lyckans ost vilken tur du hade. Var in i stan igår och letade skor (likada som dina) men de fanns inte på någon av deras affärer. Och det var ju precis såna som jag ville ha så nu får jag väl traska runt i mina gamla skor ytterligare en vinter. Skulle ha köpt ett par till Christina oxå så nu är vi två som får gå barfota i vinter. Men så är livet ibland upp och ibland ner. Tjingeling

2010-10-06 @ 10:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0