En helt OK promenad

I morse när jag vaknade gjorde jag i ordning en härlig smoothie och gick sen till frissan och toppade håret.


Värsta riset är avkapat, skönt.

Jag, Lasse & Tessan packade en ryggsäck med lite smått & gott och begav oss ut på en promenad.
Första anhalten blev härliga Augustendal där vi köpte en fika.


Kaffe och bulle smakar alltid gott ute i solen.


Hoppsan, där fick vi lite sällskap!


-Blir det nån smakbit, eller?


Promenaden fortsatte till Karlbergs slott, och Tessan kollar om hon passar med hatt.


Jag provar utan hatt.


I väntan på tjejers fjant.


Dags för lite lördagsmys med vin, ost & kex till vissa...


... och Ben&Jerry till andra.


och till det en härlig vy.


Life is good!




Tänk vad mycket vackert det finns, bara man öppnar dörren och går ut på en liten promenad.


Promenaden fortsätter och Tessan kämpar på med sin waveboard i uppförsbacke.


Jag förmodar att ett o har ramlat bort, men hur mycket plats behövde det o:et egentligen?  ;-)


Ni som läser min blogg kanske är jättevärldsvana, men det är inte jag. Jag blev så fascinerad av detta parkeringshus och hur det fungerade. Mannen körde in sin bil och gick sen ur den och stoppade in sitt kort i automaten, där han säkert slog en speciell kod.
Sen stängdes porten och bilen åkte fram en bit, sen runt och sen uppåt en våning, till sin egna plats. Ascoolt!
Ser ni baken på den gula Lamborghinin en våning upp?


Vi har kommit till Vasaparken där de byggt någon slags "gummikulle" där barnen hoppade runt och hade så kul.


Även Lasse ville leka "herren på täppan".


Här skulle jag ha älskat att leka när jag var liten, tror jag.


Sumobrottning på gång, men först lite regler.


Efter allt spännande vi sett behövs en vätskepaus.


Efter en öl är man laddad för en minigolfrunda.
Lasse vill att jag skriva vem som vann men det tänker jag inte göra, hihi.

Nu är vi hemma och har resten av härliga lördagen kvar och det är dags för lite matlagning.

Ha det gött!



 








 





Kommentarer
Postat av: Linis

Vilken mysig lördag du verkar ha haft :D kramis

2010-09-04 @ 22:48:26
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0