Fiskelycka utan napp

Påskdagen är slut, men jag måste ändå få berätta om den, för den var så skön.
Jag har varit på årets första båt-och fiskeresa, så himla härligt.
I förmiddags stack jag, Lasse, Tessan, Maggan och Kurre till Gålö (Oxnö) för att åka ut en liten stund med båten.


Tessan spanar på botten i väntan på att båten ska bli startklar.


Lite fix innan avfärd.


Vad gör min egen "apoholic"? Det är ju han som ska köra båten!


-Blire nån mat eller?! undrar Maggan.


-Vi ska bara ta upp maten först!   :-)


Världens bästa Kurre ser ut att njuta av livet.


-Jag vill ockå ha ett spö, tycker Margareta.


-Så där ja, nu blev det mycket roligare!


Djup koncentration när Lasse fixar ett spö åt "fotografen" också. :-)


Och här står "fotografens" yngsta dotter och kastar, i en värmande brandkårströja.
(Egentligen har jag inte riktigt tillåtelse till att visa denna bild. Jag försökte ta en bild tidigare, men då sa hon nej, men denna märkte hon inte. Så jag har ju i princip inte blivit förbjuden att visa just detta foto. Jag vill ju visa upp den jag älskar!)


Blev ingen bild när "fotografen" fiskade, men väl när jag åt och det var väl ingen större överraskning!


-Oj, här kommer visst fint besök!





Idag var herr Svan på gott humör, för han fräste inte en enda gång åt oss.

Åh vilken skön dag vi hade, och Lasses nyårslöfte, att ta med Helena på en fisketur, blev ju typ besannat nu.

Kjelle! Du nämner inte ett ord om detta till L, för jag vill med på fler fisketurer!

I morgon måndag ska jag hem till min lillasyster som fyller år.
-Marina, vi ses snart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; hehe, men tack snälla! :)

2011-04-25 @ 09:34:25
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Elvira

Låter som att du har haft en toppenhelg, härliga bilder bjuder du på också. Blir så sugen att besöka den berömda Vi-butiken;) . Kram Elbira

2011-04-25 @ 14:26:14
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Ser så härligt ut där i solen, mysig utflykt verkar det varit med eller utan napp. :-)



Skickar en kram och önskar dig en fin fortsättning på veckan!

2011-04-25 @ 20:21:57
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0