Låt den vara så lång som den låter

Underbara Långfredag och den kan inte bli tillräckligt lång.
I morse stack L iväg tidigt och när han kom hem igen hade han köpt en båt!
L och två kompisar har en båt sen tidigare och fick chansen att köpa en lite större och med bättre motor till ett kanonpris (enligt L), och idag slog de till.
Gamla båten ska säljas och nu väntar jag på att bli medbjuden på en skön fisketur.

Vi stack till Citygross och handlade lite och satte oss en snabbis (trodde vi) på en bänk utanför för att dricka en latte. Där började vi babbla med en supertrevlig pensionär och blev sittandes säkert en halvtimme.
Jag säger bara en sak, prova på att släppa in okända människor i ditt liv och det blir berikat, och speciellt äldre människor än du själv, för de har verkligen inte varit "äldre" hela livet!

Vi missade en del av det vi skulle handla så vi fick svänga förbi den "berömda" Vi-butiken och köpa ett par saker.
Jag blev inte besviken idag heller ;-)


Rökt på finska eller?

Väl hemma blev det en stunds "grillning" på balkongen med Lasses underbara GT.

Nu blir det middag med annan grillning, närmare bestämt oxfilé. Vi har precis ätit förrätt bestående av sparris och getost i smördeg, och nu fixar L med hasselbackspotatisen till varmrätten.

Hoppas att ni njuter precis som jag av den långa fredagen.


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag som är van vid reklam på svenska i Vasa direkt översatt från finska tycker det här ser ut som små pikanta slarvfel. Du skulle bara se vad vi erbjuds ibland, man kan bli så skitförbannad över nonchalansen att man vägrar gå till ett visst ställe och handla.Skall försöka komma ihåg att samla lite urklipp till sommaren så får vi ta oss en "skratt-dag" och analysera texterna.

Ha en fortsatt trevlig och matglad påsk!

2011-04-22 @ 21:50:56
Postat av: Vera

Asså, den där butiken är ju helt befängd.

De måste ha gjort det till en grej för har det inte det så måste ju alla vara analfabeter. Jag kan inte tänka mig att inte folk har sagt till flera gånger med.

Makalösa!!!

2011-04-30 @ 13:23:18
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0