Flygande Jakob

Snart så är det påsk och lite långledigt, härligt.
Vi har inget speciellt planerat utan tar dagen som den kommer, är det fint väder så går vi ut på promenad, och är det dåligt väder så tänker jag ligga i soffan och läsa min skit-...dåliga bok :-)

Emma, vår 18-åring, är på Stampen och lyssnar på sin kompis band som spelar ikväll, och sen skulle det visst bli utegång.
Jag, L & Tess har ätit Flygande Jakob och det var så himla gott. Mycket av den goda smaken beror nog på att jag hittade, ny för mig, FELIX CHILISÅSHET. Vi gillar när maten har lite lagom "sting" i sig och det blev det med denna ingrediens. Tess gillar inte stark mat så hon fick en egen specialform med vanlig chilisås.
Lite fusk kanske att köpa färdiggrillat, men till mitt försvar kan jag säga att det tar sin lilla tid att pillra isär kyckling och fixa allt till middagen, plus att min "dåligtstavande" Vi-butik har en grym kryddning på sin kyckling.
Så varför inte låta proffsen göra det de är bra på!? ;-)
Hur lagar du Flygande Jakob förresten?

Mitt recept är så här:
Kokt ris i botten av en ugnsform.
Ovanpå hälls vispad grädde blandad med chilisås.
Därefter "isärpillrad" grillad kyckling.
Skivad banan och curry.
In i ugnen ca 15-20 min.
Strö knaperstekt bacon över.
Salta jordnötter att själv strö över.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0