Vicks-gammal husmorskur

Är det någon mer än jag som är uppvuxen med Vicks i "husapoteket"?
Så fort man blev lite krasslig, snuvig & hostig när man var liten kom mamma med Vicksburken och skulle smörja in en på ryggen & bröstet. Man blev jättevarm o svettig och ändå "tvingades" man ha på sig ett linne för att behålla värmen där innanför.
Men gissa om det var effektivt! Vicks är ett dundermedel, den medicinska varianten av silvertejp typ, hihi.

Tessan har varit ganska risig i två veckor och nu på slutet har hon haft så ont när hon hostat, så här om dagen letade jag hysteriskt efter vår Vicksburk för att kunna smörja henne på ryggen. Den fanns absolut ingenstans!
Idag sprang jag in på Apoteket och köpte en ny burk och gissa vad som helt plötsligt dök upp hemma?!


Så då har man två burkar då! :-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visste inte att klassikern Vicks fanns kvar, pensionerade min burk från 1970-talet för inte så länge sedan. Det är också alltid typiskt att när manköpt hem något så kommerser man inte hittar fram.

2011-04-04 @ 22:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0