Sorgens och glädjens dag

Fredagen firades med väldigt blandade känslor, då mitt älskade bad hade sin sista öppna vardag, snyft!
Jag hade förvarnat mina kollegor om att jag skulle komma senare till jobbet, eftersom vi skulle ha simavslutning vid badet.


Efter simningen (och bastun så klart) samlades vi i kärngänget och smaskade på vår medhavda "knytis".

Många av mina morgonbadarkompisar är pensionärer och sitter kvar efter simningen och äter sin frukost varje dag.
Jag som ska till jobbet har aldrig tid att sitta kvar, men sista dagen tar jag alltid lite komp för att kunna vara med, och det är så himla trevligt.
Vi skojar, skrattar, spiller (hihi), smakar och babblar och jag njuter, samtidigt som jag känner mig jätteledsen då det är ca 9 månader till nästa gång badet öppnar igen.
Detta var mitt fjärde år som morgonbadare vid Huvudstabadet och jag ÄLSKAR det.









Gerhard! Jag kommer sakna din fina duk och lilla blomvas som alltid står så fint på bordet på morgnarna.
Hälsa alla så gott och simma lugnt i "Sumpan" nu.

Kram till er alla, mina underbara simkompisar.


Kommentarer
Postat av: Paula Mendelovitz

Underbar sommar avslutning med järngärnet, fina bilder.

Kram Paula med gojan

2011-08-26 @ 08:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0