Surströmming för nybörjare, del 2

Så var det dags för dagen D, då Fredrik & Sari skulle få smaka surströmming för första gången!


Tröttisen är tillfälligt uppe och rör på sig! :-)



Alla ungar klättrar upp på den stenen, även jag och syrran när vi var små.


Det håller på och dukas fram, och F&S ser lite oroliga ut.


Det är dags! Fredrik ger mig ett pressat leende och Sari ser väldigt lidande ut. Även Lollo visar lite bister min.


Full koncentration när vi bygger våra surströmmingsklämmor. Jag njuter!
Barnen som äter grillad korv kanske inte njuter, men de sitter med i alla fall.

Jag hoppas kunna komplettera med lite fina bilder som F tog också denna dag.
Och F&S var så duktiga, de stod till och med bredvid mig nere på stranden när jag öppnade burkarna för att riktigt vara med från början till slut.

F&S! Det finns potential för er!
Så här började Lasse sin "surströmmingskarriär" och nu äter vi det minst två gånger om året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0