Alltid sista torsdagen i augusti

Idag skyndade jag mig hem efter jobbet och mötte upp L, vi bytte våra arbetskläder till mer bekväma paltor, hoppade på våra pärlor och trampade till "Sumpan".
Vi ville ju inte missa årets surströmmings-och kräftskiva på Sturegatan i Sundbyberg!


Det var en oändlig kö, till surströmmingen, som aldrig tycktes sina, och här syns ett av alla långborden.


-Ursäkta fröken, men finns det några riktigt romstinna firrar? De är ju så goda!


Här var det röja...   (på andra sidan om oss satt min mer städade kusin Carita med väninnor).


Problem med dofter?
Alla njuter inte av vår delikata surströmming.
-Men varför står du kvar här då pojkvasker?



En kall öl utanför Gusto sitter aldrig fel.


Ni tror väl inte att vi besökte Sumpan utan att L blev intvingad en snabbis på Stadmissionen!?
Den här silvriga blusen, för en billig penning, blev årets kap, och den ska jag nog ha på mig redan på lördag när vi ska hem till goda vänner på middag.

Jag har haft en jättemysig torsdag tillsammans med den jag trivs mest med, och nu är det tea time innan läggdags.

Gonatt på er godingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0