"Husmansaktiga" revbensspjäll

Jag längtar till lunchen i morgon och det är Sannas "fel".
Normalt sett brukar jag alltid tillaga tjocka revbensspjäll i ugnen, men nu har jag gjort dem Sanna-stylish.
Man delar spjällen i bitar och kryddar med salt, peppar och en massa grillkrydda. Bryner med smör i stekpanna (i en gryta om man har en sån), lägg åt sidan. Bryn en massa lök och morötter, också skurna i lagom bitar. Lägg över kött, lök och morötter i en kastrull (har fortfarande ingen gryta).
Pressa i vitlök efter egen smak. Häll på vatten (men inte så mycket att köttet och de övriga grejerna täcks).
Låt stå och puttra i minst en timme under lock, så att köttet blir så mört att det lätt lossnar från benen. Och då har du samtidigt fått en härligt mustig sås. Koka potatis till om du vill. (vilket rim, hihi).
Så nu vet ni vad vi åt till middag ikväll och vad jag gladeligen äter till lunch på jobbet i morgon, mums.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0