Vi drar till Finland

Den 7:e juli stack jag, Tess & L till sommarstugan i Finland. (Emma som var i Spanien skulle komma senare).


Vi gick upp tidigt tidigt på morgonen och startade vår resa, med frukost på M/S Isabella.
Men båten utanför fönstret är inte Isabella, utan en bra mycket större sak. Alla hytterna verkar ha sin egen lilla balkong. Trevligt!


Efter lite läsning och sömn i hytten var det dags för mat, och vi blev rätt lyckliga när man kunde köpa en förrättsbuffé. Mums!


Egentligen var jag ganska proppmätt efter "förrätten", men bergtungan var gudomlig och slank ned ändå.


Tror ni mig!? Hihi!

Jag har svårt att vara utan kött, men när man får chansen att äta fisk tillagad av experter har jag svårt att låta bli, och finnar kan fisk, tro mig!


Framme i Finland och dags för den traditionella "nacki me franskisar o alla kryddor".
Här har vi stannat till i över 20 år och stället har vuxit upp rejält sen begynningen, och vi äter här vare sig vi är hungriga eller ej. Har liksom blivit en tradition!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0