Eländes dag

Ny vecka och måndagen är snart slut, och vovven har lämnat oss nu, snyft. Det var så mysigt att vara hundvakt till "Mollan".


Finaste mysvovven.

Och det hände lite tråkigheter i eftermiddag. Tessan ringde mig och storgrät och sa att någon hade stulit hennes jacka och plånbok ur skåpet i skolan. Så hon fick traska hem utan jacka i dagens kalla väder.
Jag ringde polisen och gjorde en anmälan, ringde banken och spärrade hennes Maestrokort osv.
Och i januari blev Tessan av med sin väska och mobil ur skåpet, så någon har helt klart tillgång till nycklar som passar hennes skåp. Dags för vaktmästaren att byta lås på hennes skåp!


Idag blev det hemmagjord pizza med egenvalda tillbehör. Mums!

Nu ska jag plocka lite här hemma innan jag går och lägger mig på min älskade spikmatta.
I morgon bitti ska jag till tandläkaren på årlig kontroll, huvaligen. Kan bli dyrt, för det är säkert dags att dra ut min sista visdomstand. Tandläkaren nämnde det förra året, att det snart är dags eftersom den börjar röra sig och kommer då skada tanden intill. Vi får se vad "farbror Jörgen" säger.

Natti natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0